nordea2

Jag gillar inte Nordea… och de gillar verkligen inte mig. Trots att min sida om Nordea och deras metoder inte lanserats publikt än har Nordea hittat till den och under signaturen ”Nöjd kund” skrivit ett eget positivt inlägg som handlar om hur kass jag är och hur bra Nordea är…

Det Nordea inte vet är att alla vettiga webmasters loggar IP-adresser och med IP-adresser kan man ha väldigt roligt. Så gå nu in på Nordeasanningen.se och se detta självmål med egna ögon. It’s really really funny!

Ps. Sprid gärna budskapet om Nordea i din egen blogg eller på Twitter! ds.

Average Rating: 4.9 out of 5 based on 167 user reviews.

40 reaktioner till “”

  1. Helt otroligt, hahahaha. Men man ska vara medveten om att Nordea och IT inte hör ihop. Alla som sett deras internetbank vet vad jag pratar om. Man får ha förståelse för att Nordea inte kan visa annat än sin egen ip.

  2. Bra att du jagar bankerna. Men bara för att ett IP kommer från Nordea behöver ju inte det betyda att det är Nordea som officiellt ligger bakom.

    Jag kan tänka mig att många av de som jobbar på Nordea också är privatkunder hos just Nordea. Den som skrivit inlägget kanske har skrivit det som privatperson.

  3. Martin: Det är inte omöjligt, men inget jag kan avgöra.

    Det enda jag vet är att någon på Nordea sitter och idiotförklarar mig samtidigt som de anonymt skriver positivt om Nordea på sidan.

    Det är lite för bra för att vara sant att det bara skulle röra sig om en anställd som skriver av sig som privatkund på jobbet… tycker jag då, jag vet inte mer än ni :)

  4. Det framgår tydligt att det är en anställd ur ett anställd synvinkel som skrivit inlägget. ”Man kan inte bara komma in och söka en kredit utan att förstå vad som krävs för att få den”, så uttrycker sig inte en kund, men en som jobbar på bank uttrycker sig så.

  5. Otroligt. Det finns inte på världskartan att ett seriöst företag skulle göra såhär, helt otroligt.

    Tänkte precis skriva att det här borde någon tipsa aftonbladet om, men metro har redan snappat upp det. Nice!

  6. Sanningen om Nordea?
    Kunder berättar sina egna skräckhistorier om Sveriges värsta bank. Jag garanterar att banken har fler nöjda kunder än missnöjda. Hur partisk är den sidan?

    Påstå att Nordea skulle vara ”sveriges värsta bank” är snudd på förtal. Kan du styrka det påståendet på något sätt?

    Gäller vara starkt kritisk till det mesta man läser på internet.

  7. Hon tog ju faktiskt kritiken ganska bra i artikeln som Metro.se skrev. Och det är sant som hon säger: Det är långt ifrån ett officiellt uttalande då de har tusentals anställda:

    DÄREMOT kan man ju undra hur det kommer sig att deras anställda (åtminstone en av dem) sitter å tramsar runt på nätet istället för att göra sitt (riktiga?) jobb?

  8. Fantastiskt bra Dan! Och har du IP-numret till ”Bankkund” ovan? ”Gäller vara starkt kritisk till det mesta man läser på internet”. Jag föreslår att verderbörande kammar sig och inser att han, för det är en han, har så mycket mer sanning att hämta i den här typen av bloggar än vad han någonsin kommer att läsa i SvD om morgonen.

  9. ”Bankkund” – Det är teoretiskt möjligt att förtala ett företag. Men i praktiken så kan förtal bara komma på fråga om det som sägs riktas mot en privatperson. Företag har helt enkelt inget skydd i lagen. Det spelar ingen roll om det som sägs är sant eller falskt heller. Detta gäller dock inte uttalanden som ett företag gör om ett annat där det råder en konkurrenssituation. Men jag tror inte att Dan äger någon bank.

    Jag är själv kund hos Nordea. Om banken som sådan har jag ingen uppfattning, men jag är extremt nöjd med min personliga bankman (egentligen bankkvinna). Jag tycker dock att Dans initiativ är mycket bra. Förr var stora företag endast tvungna att ta hand om kändisar och mediepersonligheter. Idag kan varje missnöjd kund vara potentiellt livsfarlig. Ett företag har (och ska inte) ha råd med att uppföra sig illa mot kunder. Nordeas agerande i den här historien är och förblir oförsvarligt och om Dan nu kan ge dem några brutna ben och svårläkta blåmärken så är det till alla kunders fördel.

    Förmodligen så inser inte Nordea hur allvarliga sådana här konflikter med kunder kan bli. Men för eller senare så får de lära sig den hårda vägen. Fråga United Airlines. De vet hur det kan sluta.

  10. Internet är rätt kul, till och med mäktiga banker får problem med vanligt folks åsikter. Förr så bara pissade sveriges överhet på en tyst och följsam allmänhet, man fick alla åsikter uppifrån i samhället. Nu är det annorlunda, på gott och ont.

  11. Jag har bytt till Sparbanken Gripen. En liten bank som finns i Helsingborg och Ängelholm. Fick min rörelsekredit direkt och ett underbart personligt och välkomnande bemötande.

    Det är inte så svårt att byta bank som jag trodde faktiskt. Man bara går till den nya banken så löser de allt åt en vilket är supersmidigt.

    Enda problemet är att Nordea äger Plusgirot så nu får man sluta erbjuda betalning dit, men det gör många stora företag redan så det känns inte som ett stort problem.

  12. Grattis Dan, precis som jag sa så tog det väl inte mer än 1 vecka, nu är du bland topp10 på ”nordea” på Google :)

  13. Tre resultat av topp 15!
    På Nyhetsresultat och dan.se samt nordeasanningen.se. He he du skapar jobb för något Seo-bolag att trycka ned dessa resultat åt Nordea.

  14. Man blir bara så trött på alla dessa gnällsajter som poppar upp för jämnan där någon stackare känner sig överkörd av det stora stygga företaget och genast måste älta det på någon blogg som någon slags självterapi. Ja jag vet inte, men det känns lite som de där arga lapparna i tvättstugan – småfnissigt men också väldigt patetiskt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *