Detta skickade jag till Loopias kontorschef Jimmie Eriksson i en fin kartong idag. Jag kan ju varken maila eller ringa någon på Loopia så företagspaket kändes som en bra idé.

loopiabrev.gif

Average Rating: 4.5 out of 5 based on 244 user reviews.

42 reaktioner till “”

  1. Haha, Go Dan. Den enorma boxen och usb-minnet, härligt! Du lägger verkligen ner mer tid på dina leverantörer än vad de lägger på dig (det borde va tvärtom). Hoppas det löser sig!

    Får jag bli kunglig danleverantör till dig? Vill oxå ha roliga prylar, fyndiga brev och bra tips skickade till mig när jag sabbar din verksamhet. 😉

  2. Pratade med honom precis, fick bara standardsvar, ”vi jobbar på det”.

    Varför går ni inte ut med information?
    ”Vi gick ut med information igår”

    Idag går det inte ens att skicka mail till Loopias kunder!
    ”Det visste jag inte om, inga mail skall försvinna vad jag vet”

    SUCK

  3. Hahaha.. Du har underbar humor Dan. Jag lider med alla Loopia kunder. Extremt frustrerande när mailen inte funkar. Helt otroligt att Loopia håller på som dem gör. Hoppas dem tar åt sig kritiken och får tummen ur röven!!

  4. Att de inte går ut med ett mail med information om problemen har jag ändå viss förståelse för, eftersom det är just där problemet ligger 😉

  5. Jag tycker det är alldeles underbart Dan. Dels tycker jag om din attityd, dels är du rak, dels går det bra för dig. Jag tycker det är otroligt inspirerande att se hur man kan nå framgångar successivt utan att ändra på sitt sätt till det negativa, vilket jag tyvärr sett alltför ofta. Det kanske inte är ovanligt, men det finns mig veterligt ingen annan blogg som förkroppsligar detta som din.

    För min del har jag nyss slutat från en hyfsat hög tjänst för att studera igen, men varje gång – och jag menar verkligen varje gång – som jag går in på din blogg så bränner det till i kroppen med företagslusta.

    Vad syftet än är med din blogg så lyckas du uppenbarligen väldigt bra. Tack för detta och andra inlägg!

  6. Ännu ett underbart inlägg! Bra jobbat. Hade jag jobbat på en TV-kanal, radiokanal eller liknande så hade jag anställt dig för att utmana Plus och andra konsumentprogram :)

  7. Ring gärna och berätta vad ni tycker direkt till de som fattar besluten.

    Loopia AB – Verkställande Direktör:
    Eilert Giertsen Hanoa
    Mobil +47 92832905

  8. Hehe, detta är helt underbart agerat!

    Loopia har nu visat offentligt att de saknar all form av kompetens. Jag kommer att lämna det sjunkande skeppet Loopia, tack till dig Dan och alla andra som agerar mot Loopias värdelösa hantering av sina kunder! För ett flertal tusenlappar per år förväntar man sig faktiskt att bli vänligt och kunnigt bemött, istället blir man misstrodd och idiotförklarad när man påtalar fel och brister. Först efter ett par dygn brukar det dyka upp information angående driftstörningar, något som varit uppenbart i vår verksamhet i flera dagar innan Loopias sk ”experter” vaknar och inser att det verkligen är de som har problem och inte vi.

  9. Tror du att det fortfarande finns någon kvar på Loopia som egentligen bryr sig? Ägaren förstår inte verksamheten utan köpte det hela för att få del av ett stort kundregister och att de höll på med det här internet nånting som alla säger är framtiden.

    Den personal som tidigare var stolta över att bygga en bra tjänst har för länge sedan lämnat det sjunkande skeppet, kvar finns bara råttorna.

  10. Tror heller inte det finns någon som bryr sig kvar. Antagligen är det ett företag med mycket dålig stämning och intern personalpolitik där ingen bryr sig om att ha nöjda kunder och ägaren bara bryr sig om kortsiktiga vinster.

  11. Ett bra och preciserat brev som han borde förstå och ta till sig. Det ska bli intressant att följa om han vidtar några av åtgärderna. Kul! :)

  12. för en novis.. räcker det inte med att ändra mx-record till t.ex. google apps, så länge medans allt strular?

  13. Dan, du kan customer service. 10 minuter efter min beställning på iPhonebutiken så är det skickat. leveranstid 1-2 arbetsdagar, för 19 spän. Du är grym!

  14. Varför inte bara sätta upp en mailserver eller nått o peka om?
    efter att varit utan mail i 4veckor så tycker jag nästan att du Dan åtminstone borde ha kunskaper till sånt. eller har du redan gjort det?

  15. Har inte varit utan mail 4 veckor. Har haft ostabil mail i fyra veckor med löften om och om igen att det ska funka ”snart”.

    Var inte förrän igår-idag mailen totaldog i ett antal timmar.

    Sen borde jag såklart arbetat proaktivt, men ja. Det blir aldrig så :(

  16. Hands down, du är bäst! Det är så många gångar som jag känner för att göra något liknande mot företag, men förstår att det aldrig kommer att förändera något så det blir inget till slut ändå. Hos Loopia finns en (visserligen mikroskopisk) chans att du blir lyhörd, men med storföretag såsom banker, mobiloperatörer o dyl – där är man helt bortspelad.

  17. Bra talat! Du ska verkligen ha en eloge för att du tar den här fajten. Och dojjan – klockrent! :-)

    Vi har också Loopia som leverantör och har tyckt att det varit dåligt men uthärdligt – tills igår. Jag är gärna med på namnlista, gemensam stämning eller annat skoj.

  18. Hej Dan,

    Det där brevet till Loopia var så träffsäkert. Jag bockar och bugar, kunde inte sagt det bättre själv.

    Jag har tappat ett webbutvecklingsprojekt pga att jag inte kunde hämta min mejl. Det är ju helt otroligt. Jag har också mejlat Loopia och fått ett standardsvar att de ”jobbar på problemet”.

    Finns det inget reglerat i ett SLA (Service Level Agreement) som säger att de måste kompensera sina kunder för dessa problem?

    Man blir ju bara trött.

    P-C

  19. Jag har flyttat från Loopia.
    Att rösta med fötterna är väl det enda som fungerar.
    Se dock upp med nyuppstartade webhotell, skulle inte förvåna mig ett dugg om Loopia snart dyker upp under ett annat namn. Efter denna katastrofen går det nog inte att fortsätta med det varumärket….
    /Mats

  20. Senaste idag fick jag reklam (pappersreklam) från Loopia och Mamut. De ville sälja affärssystem till en webb-byrå.

    Inte så att man har rätt bra koll på sånt själv, om man sysslar med just utveckling utav system?

  21. Jag ska spara din lapp och införa den som policy på vårt företag. =)

    Efter detta vill man ju inte köpa billiga domäner av Loopia. Var kan man handla .se lika billigt?

  22. Röstar med fötterna, har precis bytt till One.com. Den kompensation de erbjuder är verkligen att pissa sina kunder i ansiktet. 1GB extra i 1 år, vad kostar det dem? När jag hade problem med mobilnätet i två dagar pga att något nöt tagit fel på en siffra erbjöd Tres kundtjänst direkt en fri månad per dag som jag haft fel, samt fri mail (ingen trafikavgift för datatrafiken) året ut, dvs 7 månader. Detta för att jag inte kunnat använda min mobil i TVÅ dagar.

    Ärligt talat, Loopia, skit ner er. Finns det någon där som tar sitt jobb på allvar så hör av er, personligen. Resten kan skita ner sig.

  23. Ditt paket kanske kom fram ändå om man läser sista stycket i det jag citerar nedan, men det är spännande att de bara hört av sig till kunder som redan tycker Loopia är världens bästa företag… För mig har inte mejlen funkat på hela da’n hos dem.

    De skrev igår på sin blogg (http://blogg.loopia.se/?p=141):
    ”Idag måndag har vi haft ett högt, men normalt antal kunder som använt vårt e-postsystem som vanligt. Vi har idag också ringt upp flera av våra största, mest aktiva e-postkunder, som kan bekräfta att tjänsten idag fungerat bra.

    Vi förstår dock att vi måste övervaka tjänsten extra noga framöver samt finjustera vissa bitar. Ni kan vara helt säkra på att vi inte ger oss förrän tjänsten återigen fungerar optimalt för våra användare, hela tiden. Vi ser mycket allvarligt på den här händelsen och vi genomför därför en full genomgång av alla interna rutiner samtidigt som vi ökar investeringarna på e-postplattform, infrastruktur och övervakning för att motsvarande situationer inte ska uppstå i framtiden.

    Vi kommer att fokusera på att återuppbygga förtroendet hos våra användare genom att leverera bra, driftsäkra och prisvärda lösningar. Dessutom kommer vi under hösten att lansera en bättre driftinformationstjänst.

    Vi kommer att erbjuda fler kompensationsalternativ till alla berörda kunder. Vi kommer också att erbjuda de kunder som vill att flytta sin e-post till Microsoft Exchange 2007, utan extra kostnad. Vi återkommer med mer information om detta inom kort.”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *