dan dan
Detta är en blogg om

E-handel

Dan Nilsson har varit e-handlare sedan 2002 och har parallellt med sin entreprenöriella resa även hunnit skaffa sig en examen i Service Management med inriktning mot detaljhandel. Idag driver han ett ehandels-företag i vilket han säljer presenter, leksaker, hälsokost och heminredning. Han bloggar om affärer på nätet, marknadsföring, entreprenörskap och e-handel. Läs mer om Dan här.

Hem | Allmänt | Affärsidéer | Boktips | E-handel | E-handel Cases | Filmtips | Uppköp | Mina projekt | Maila mig Prenumerera via RSS
<
Dans tankar och äventyr

Lektion i kundservice

Detta skickade jag till Loopias kontorschef Jimmie Eriksson i en fin kartong idag. Jag kan ju varken maila eller ringa någon på Loopia så företagspaket kändes som en bra idé.

loopiabrev.gif

kommentera 41 kommentarer hittills

41 Responses to “Lektion i kundservice”

  1. Anders L Says:

    Haha, Go Dan. Den enorma boxen och usb-minnet, härligt! Du lägger verkligen ner mer tid på dina leverantörer än vad de lägger på dig (det borde va tvärtom). Hoppas det löser sig!

    Får jag bli kunglig danleverantör till dig? Vill oxå ha roliga prylar, fyndiga brev och bra tips skickade till mig när jag sabbar din verksamhet. ;)

  2. Nicolas Says:

    Ring Jimmie direkt på 021-470 82 31

  3. Nicolas Says:

    Pratade med honom precis, fick bara standardsvar, ”vi jobbar på det”.

    Varför går ni inte ut med information?
    ”Vi gick ut med information igår”

    Idag går det inte ens att skicka mail till Loopias kunder!
    ”Det visste jag inte om, inga mail skall försvinna vad jag vet”

    SUCK

  4. Dan Nilsson Says:

    Alla mail till mig bouncear. Det är sweet.

  5. Nicolas Says:

    Och varför inte uppdatera driftbloggen/första sidan/telefonväxeln? Tror de att detta går omärkt förbi?

  6. Thomas Says:

    Haha totalt sanslöst!
    Soopia.se är ledigt ;)

  7. Martin Says:

    Hahaha.. Du har underbar humor Dan. Jag lider med alla Loopia kunder. Extremt frustrerande när mailen inte funkar. Helt otroligt att Loopia håller på som dem gör. Hoppas dem tar åt sig kritiken och får tummen ur röven!!

  8. Joel Says:

    Att de inte går ut med ett mail med information om problemen har jag ändå viss förståelse för, eftersom det är just där problemet ligger ;-)

  9. Johan Says:

    Jag tycker det är alldeles underbart Dan. Dels tycker jag om din attityd, dels är du rak, dels går det bra för dig. Jag tycker det är otroligt inspirerande att se hur man kan nå framgångar successivt utan att ändra på sitt sätt till det negativa, vilket jag tyvärr sett alltför ofta. Det kanske inte är ovanligt, men det finns mig veterligt ingen annan blogg som förkroppsligar detta som din.

    För min del har jag nyss slutat från en hyfsat hög tjänst för att studera igen, men varje gång – och jag menar verkligen varje gång – som jag går in på din blogg så bränner det till i kroppen med företagslusta.

    Vad syftet än är med din blogg så lyckas du uppenbarligen väldigt bra. Tack för detta och andra inlägg!

  10. Tony Soukka Says:

    Tyckte du var lite elak först.. men skon… priceless.. :-)

  11. David Says:

    Ännu ett underbart inlägg! Bra jobbat. Hade jag jobbat på en TV-kanal, radiokanal eller liknande så hade jag anställt dig för att utmana Plus och andra konsumentprogram :)

  12. Daniel Says:

    haha….du är skön!
    Jag är ett BFoD: Big Fan of Dan!
    Ska bli kul att se vad Loopia svarar.

  13. Tomten Says:

    Ring gärna och berätta vad ni tycker direkt till de som fattar besluten.

    Loopia AB – Verkställande Direktör:
    Eilert Giertsen Hanoa
    Mobil +47 92832905

  14. Johan Says:

    Hehehe, du har alltid en massa roligheter för dig Dan. Någongång får man hoppas att dom lär sig att fixa till deras tjänster.

  15. Mattias H. Says:

    Helt klart ett underbart dokument.
    Underhållande samtidigt som dess innehåll stämmer överens.

    Men framförallt, vilken underbar gåva att ge!

  16. Daniel G Says:

    Hehe, detta är helt underbart agerat!

    Loopia har nu visat offentligt att de saknar all form av kompetens. Jag kommer att lämna det sjunkande skeppet Loopia, tack till dig Dan och alla andra som agerar mot Loopias värdelösa hantering av sina kunder! För ett flertal tusenlappar per år förväntar man sig faktiskt att bli vänligt och kunnigt bemött, istället blir man misstrodd och idiotförklarad när man påtalar fel och brister. Först efter ett par dygn brukar det dyka upp information angående driftstörningar, något som varit uppenbart i vår verksamhet i flera dagar innan Loopias sk ”experter” vaknar och inser att det verkligen är de som har problem och inte vi.

  17. Kristofer Says:

    Kanske dags att starta en namninsamling så dom fattar hur många som har samma problem, alternativ att alla byter webbhotell

  18. Martin Nilsson Says:

    Tror du att det fortfarande finns någon kvar på Loopia som egentligen bryr sig? Ägaren förstår inte verksamheten utan köpte det hela för att få del av ett stort kundregister och att de höll på med det här internet nånting som alla säger är framtiden.

    Den personal som tidigare var stolta över att bygga en bra tjänst har för länge sedan lämnat det sjunkande skeppet, kvar finns bara råttorna.

  19. Dan Nilsson Says:

    Tror heller inte det finns någon som bryr sig kvar. Antagligen är det ett företag med mycket dålig stämning och intern personalpolitik där ingen bryr sig om att ha nöjda kunder och ägaren bara bryr sig om kortsiktiga vinster.

  20. Jimmy Says:

    Ett bra och preciserat brev som han borde förstå och ta till sig. Det ska bli intressant att följa om han vidtar några av åtgärderna. Kul! :)

  21. MM Says:

    för en novis.. räcker det inte med att ändra mx-record till t.ex. google apps, så länge medans allt strular?

  22. Gustav Says:

    Dan, du kan customer service. 10 minuter efter min beställning på iPhonebutiken så är det skickat. leveranstid 1-2 arbetsdagar, för 19 spän. Du är grym!

  23. AM Says:

    Varför inte bara sätta upp en mailserver eller nått o peka om?
    efter att varit utan mail i 4veckor så tycker jag nästan att du Dan åtminstone borde ha kunskaper till sånt. eller har du redan gjort det?

  24. Dan Nilsson Says:

    Har inte varit utan mail 4 veckor. Har haft ostabil mail i fyra veckor med löften om och om igen att det ska funka ”snart”.

    Var inte förrän igår-idag mailen totaldog i ett antal timmar.

    Sen borde jag såklart arbetat proaktivt, men ja. Det blir aldrig så :(

  25. Martin Says:

    Binero är snabba att utnyttja läget. Binero är för övrigt ett mycket bra webb-hotell.

    http://www.ladda-upp.com/bilder/8209/binero

  26. N!cklas Says:

    Skriver ut listan och sätter upp vid arbetsplatsen :)
    Hoppas verkligen att Loopia tar sig tid att svara…

  27. Peter Korkala Says:

    Fy f*n vad bra, Dan!
    Brevet sticker sannerligen ut från mängden – du är en klippa på marknadsföring!!

  28. Anders Says:

    http://www.dearadobe.com/

    Kanske dags och starta en liknande sida fast mot Loopia..

  29. Birger O Says:

    Hands down, du är bäst! Det är så många gångar som jag känner för att göra något liknande mot företag, men förstår att det aldrig kommer att förändera något så det blir inget till slut ändå. Hos Loopia finns en (visserligen mikroskopisk) chans att du blir lyhörd, men med storföretag såsom banker, mobiloperatörer o dyl – där är man helt bortspelad.

  30. Maria Says:

    Bra talat! Du ska verkligen ha en eloge för att du tar den här fajten. Och dojjan – klockrent! :-)

    Vi har också Loopia som leverantör och har tyckt att det varit dåligt men uthärdligt – tills igår. Jag är gärna med på namnlista, gemensam stämning eller annat skoj.

  31. P-C Says:

    Hej Dan,

    Det där brevet till Loopia var så träffsäkert. Jag bockar och bugar, kunde inte sagt det bättre själv.

    Jag har tappat ett webbutvecklingsprojekt pga att jag inte kunde hämta min mejl. Det är ju helt otroligt. Jag har också mejlat Loopia och fått ett standardsvar att de ”jobbar på problemet”.

    Finns det inget reglerat i ett SLA (Service Level Agreement) som säger att de måste kompensera sina kunder för dessa problem?

    Man blir ju bara trött.

    P-C

  32. Mr Profit Says:

    http://www.idg.se/2.1085/1.176683

  33. Mats Says:

    Jag har flyttat från Loopia.
    Att rösta med fötterna är väl det enda som fungerar.
    Se dock upp med nyuppstartade webhotell, skulle inte förvåna mig ett dugg om Loopia snart dyker upp under ett annat namn. Efter denna katastrofen går det nog inte att fortsätta med det varumärket….
    /Mats

  34. Alexander Says:

    Senaste idag fick jag reklam (pappersreklam) från Loopia och Mamut. De ville sälja affärssystem till en webb-byrå.

    Inte så att man har rätt bra koll på sånt själv, om man sysslar med just utveckling utav system?

  35. Daniel Says:

    Jag ska spara din lapp och införa den som policy på vårt företag. =)

    Efter detta vill man ju inte köpa billiga domäner av Loopia. Var kan man handla .se lika billigt?

  36. Dan Nilsson Says:

    Binero. Det är billigare.

  37. Johan Eliasson Says:

    Ruskans bra gjort! haha, fasiken vad imponerad jag är!

  38. Lars C Says:

    Röstar med fötterna, har precis bytt till One.com. Den kompensation de erbjuder är verkligen att pissa sina kunder i ansiktet. 1GB extra i 1 år, vad kostar det dem? När jag hade problem med mobilnätet i två dagar pga att något nöt tagit fel på en siffra erbjöd Tres kundtjänst direkt en fri månad per dag som jag haft fel, samt fri mail (ingen trafikavgift för datatrafiken) året ut, dvs 7 månader. Detta för att jag inte kunnat använda min mobil i TVÅ dagar.

    Ärligt talat, Loopia, skit ner er. Finns det någon där som tar sitt jobb på allvar så hör av er, personligen. Resten kan skita ner sig.

  39. Fredrik - Självförsvarsbloggen Says:

    Ditt paket kanske kom fram ändå om man läser sista stycket i det jag citerar nedan, men det är spännande att de bara hört av sig till kunder som redan tycker Loopia är världens bästa företag… För mig har inte mejlen funkat på hela da’n hos dem.

    De skrev igår på sin blogg (http://blogg.loopia.se/?p=141):
    ”Idag måndag har vi haft ett högt, men normalt antal kunder som använt vårt e-postsystem som vanligt. Vi har idag också ringt upp flera av våra största, mest aktiva e-postkunder, som kan bekräfta att tjänsten idag fungerat bra.

    Vi förstår dock att vi måste övervaka tjänsten extra noga framöver samt finjustera vissa bitar. Ni kan vara helt säkra på att vi inte ger oss förrän tjänsten återigen fungerar optimalt för våra användare, hela tiden. Vi ser mycket allvarligt på den här händelsen och vi genomför därför en full genomgång av alla interna rutiner samtidigt som vi ökar investeringarna på e-postplattform, infrastruktur och övervakning för att motsvarande situationer inte ska uppstå i framtiden.

    Vi kommer att fokusera på att återuppbygga förtroendet hos våra användare genom att leverera bra, driftsäkra och prisvärda lösningar. Dessutom kommer vi under hösten att lansera en bättre driftinformationstjänst.

    Vi kommer att erbjuda fler kompensationsalternativ till alla berörda kunder. Vi kommer också att erbjuda de kunder som vill att flytta sin e-post till Microsoft Exchange 2007, utan extra kostnad. Vi återkommer med mer information om detta inom kort.”

  40. edenstrom.wordpress.com/ Says:

    Det här var ganska awesome. Fortsätt agera i handling Dan, du gör det bra!

  41. Kristoffer Says:

    Klockrent!

Leave a Reply

 

Laddar...

Gästnyheter
Skriv en egen nyhet på Dan.se

Logga in på Dan.se
Namn:  
Lösenord:
Bli medlem | Glömt lösen?

Kärleksfulla foton av svenska feminister med sina barn | Gotiska Klubben: […] kommer Bidrag 1 av Vickan Eremita: Linda Skugge med barn. ref Kommentar: Fin bild, fin tex...
Vinko: Det går utmärkt att bygga skärmväggar av vanliga butikssektioner. Då får man en stabil vägg s...
dbfamblog.org: bookmarked!!, I love your site! Here is my blog post ... test ( test: Thanks for ones marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you might be a great author. ...
Ett erkännande | Jonathan Sulo: […] var jag som skickade brev till några utvalda bloggare/andra intressanta personer, med rol...
Information


Dan Nilsson använder WordPress
RSS: Poster & Kommentarer
Atom: Bloggtoppen.se  

Bu aralar herkes nedense orospu resimlerini ariyor. Bulanlar var tabi ama herkes buldugu resimden memnun degil. Sizde rus orospular gibi resimleri merak ediyorsaniz buraya gelin. Bunlara ek olarak ensest hikayelerde okuyabilirsiniz tabii.