Ja, mitt vakna liv på jobb åtminstone. Hälften av all min tid går nämligen åt att lösa andra människors problem. Det tråkiga med detta är att de inte anställt mig för att göra det, jag måste göra det ändå för att saker och ting ska rulla.

Idag har jag slösat min tid på att Loopia inte kan konfigurera mailservrar. Jag har även slösat en del tid på att leta reda på paket som Posten ska köra runt med, något de har svårt att klara av. Idag var dock det roligaste på länge. Eftersom jag väntade på två utlandspaket var jag på kontoret tidigt. Runt 11-tiden hade Posten fortfarande inte varit och lämna dem. Jag går ut och kollar brevlådan och tro fan att de lagt avier där. Jag ringer upp poståkeriet och säger att de har inte alls varit här, då ringer tanten där till chauffören som säger att ”jo det har jag visst”.

Värt att notera är att dörren är olåst och att jag sitter 2 meter från den. Det kanske var en mental knackning eller öppning av dörren som utfördes. Det kan jag inte uttala mig om. Det blev en reklamation direkt och min reklamationslista växer och växer. Dock verkar antalet ”lösta” reklamationer inte bli större. Den är stadigt på 0.

Hade någon anställt mig hade de fått dubbelt så mycket produktivitet ut av mig än vad jag kan prestera idag pga. att jag slipper jobba för alla idioter som inte gör sitt jobb.

Nu ska jag kolla min mai… nej just det. Glömde bort… Vill ni mig något så skicka vanliga analoga bre… nej just det. Posten suger också. Vi lägger ner istället. Kontakta mig inte helt enkelt.

Average Rating: 4.4 out of 5 based on 298 user reviews.

10 reaktioner till “”

  1. Haha, sånt där är riktigt irriterande. Börja skicka fakturor till dom för saker du gjort och tagit dig tid för. Sen när dom ringer och frågar vad de är så talar du om precis vad och när du utförde ”ditt arbete” åt dom. Då kanske du kan tjäna lite pengar 😉

  2. Posten är inte dem enda som kör med den ursäkten. TNT är lika bra på det. Märker att du inte heller gillar Posten.
    Välkommen in i klubben Dan.

  3. Med kontor på kontorsadresser brukar det gå bra.

    För något år sedan bodde jag i radhus och hade kontoret hemma. Jag väntade på ett viktigt paket. Jag ser genom fönstret hur postbilen backar upp utanför. När jag hunnit ner till köket ser jag hur chauffören sätter sig i bilen igen utan att ha knackat på.

    Jag jagade ut efter bilen och fick mitt paket den gången.

    En bekant som bodde i en lägenhet i närheten råkade ut för att de ringde på dörren och släppte ner en avi i brevinkastet. En minut senare har han öppnat dörren och hör hur porten går igen.

    Lägg mailen hos Sajthotellet istället. Det finns inga idioter anställda där 😉

  4. Varför bara klaga på posten? 😉

    DHL misslyckas med att köra ut paket, de hittar inte i centrala Göteborg (där GPS:er och kartor) har funnits sedan många år, och det värsta, de ringer inte upp och säger, ”hej, vi hittar inte, kan du hjälpa oss?” eller ”vi kör ut dit paket imorgon då vi hittar”. De lämnar paketet på deras åsne-central långt bort i skogen och skickar ett brev med posten som kommer fem dagar efter att de försökt köra ut paketet.

  5. Som egen företagare kan jag inget annat än relatera och dra en lång suck. När jag hade kontor i en småstad, på den enda ”stora” gatan, med den stora loggade porten, med gatunamn och nummer ovanför portdörren – hittade Schenker inte mig…

  6. Du kan skatta dig lycklig, Dan. Här lämnar posten inte ens avierna…

    Eller jo, i ärlighetens namn så gör de det ibland. Men de tror av någon anledning att jag sitter i kommunstyrelsen, för det är där min post hamnar titt som tätt. Jag kanske borde bli politiker?

  7. Alla har verkligen en uppsjö av egna historier, men det intressanta är att få företag gör något åt det. De som jobbar där är ju också människor och har säkert råkat ut för något liknande.

    Det företag som sätter av några timmar eller skaffar en egen konsumentombudsman tror jag skulle kunna vinna stort på detta, både i publicitet och nöjda kunder. Eller skicka med en biobiljett eller något skulle kunna vara en bra start. Det tar i alla fall udden av folks värsta ilska tror jag (eller så blir de ännu mer förbannade kanske?).

    Kolla bara på vilket genomslag Dell har fått med sin Idea Storm (www.ideastorm.com).

  8. Jo det där med Postens lathet känner man ju igen som företagare. De vill helt enkelt inte leverera på min adress för det är jobbigt att gå i trappor (har kontoret i bostaden).

    De skyller på att jag inte har en stor skylt ute vid vägen så de hittar hit, men hur lyckas de leverera den vanliga posten till mig varje dag? Då hittar dom minsann!

    Intressant och bra blogg du har för övrigt!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *